Smartphone-fodraltillverkaren OtterBox ansluter sig till “Samsung Electronics Mobile Application Partner Program”

Cork, Irland – USA:s bäst säljande smartphonefodral* OtterBox® ingår nu som en global partner i Samsung Mobile Application Partner Program (SMAPP). I egenskap av högkvalificerad branschexpert kommer OtterBox att bidra till utvecklingen av Samsungs mobiltillbehörsportfölj, med fokus på innovation, kvalitet och kundens åsikter.

”Starka partnerrelationer är avgörande för oss på OtterBox”, säger Matt Clark, OtterBox vd för Europa, Mellanöstern och Afrika. ”Det är en ära för oss att få samarbeta med en branschledande partner som Samsung, i syfte att kunna erbjuda de bästa möjliga lösningarna för deras snabbt växande kundbas.”

OtterBox erbjuder idag ett brett sortiment av högkvalitativa skyddslösningar för Samsungs främsta enheter. Genom att delta i SMAPP-programmet hoppas OtterBox att ytterligare kunna öka medvetenheten kring deras minutiöst designade, innovativa produkter för högteknologiska enheter.

För mer information om OtterBox och deras tillbehör för Samsungs enheter, gå till otterbox.com.

Om SMAPP:

Genom SMAPP (”Samsung Mobile Accessory Partnership Program”) kan Samsung förstärka sin mobiltillbehörsportfölj genom samarbete med högkvalificerade branschexperter godkända av Samsung Electronics Co., Ltd, global ledare inom telekommunikation, digitala medier, digital konvergensteknik och halvledarindustrin. SMAPP tar sig an kundernas ökande behov av värdehöjande tillbehör för Samsungs banbrytande mobila teknik. Tack vare programpartnernas kompetens, formgivning och enastående produktutbud kan Samsung erbjuda nytänkande, mervärde och hög kundnöjdhet. SMAPP-tillbehör levereras i en förpackning märkt med logotypen ”Designed for Samsung Mobile”. Denna märkning garanterar att produkten har utformats för att passa Samsungs mobila enheter och att den uppfyller Samsungs prestandakrav.

Otterbox vilar på de tre grundpelarna hårt arbete, innovation och uthållighet. Företaget är idag den ledande tillverkaren av förstklassiga skyddslösningar för handhållna enheter, trådlösa operatörer och återförsäljare över hela världen.

Otterbox skapar innovativa, snygga och hållbara fodral som erbjuder ett tillförlitligt skydd för alla tänkbara livsstilar.

OtterBox grundades 1998 och har sitt huvudkontor i Fort Collins, Colorado. Under 2010 öppnade OtterBox ett huvudkontor för Europa, Mellanöstern och Afrika i Irland, samt ett huvudkontor för Asien-Stillahavsregionen i Hong Kong.

För mer information om OtterBox, gå till www.otterbox.com

We’ve Got Technology Covered.

Obs:

*Källa: NPD Group/Retail Tracking Service/November 2010–december 2012

©2013 Otter Products, LLC. Alla rättigheter förbehållna. OtterBox och alla OtterBox logotyper, varumärken och symboler tillhör Otter Products, LLC. Alla andra logotyper, varumärken och symboler tillhör deras respektive ägare.