Beställning på solenergianläggning, ordervärde 2,8 MSEK

Brenntag Nordic AB lägger order på en solenergianläggning på sin fastighet i Kalmar. Ordervärdet uppgår till 2,8 MSEK och leverans sker under 2023.

Uppdraget innefattar att projektera en nyckelfärdig solcellsanläggning i Malmö med total omfatning av 307 kW. Affären har ett ordervärde på 2 800 tkr exklusive moms och utförs av OurLivings dotterbolag Solarfuture i Sverige AB. Leverans beräknas ske under 2023.

HENRIK JARL, VD OURLIVING AB KOMMENTERAR:

-"Brenntags nya beställning betyder att vi börjar få bra utväxling på vår offertstock - vi sätter i gång projektet väldigt snart. Vi har stärkt bolaget ytterligare under 2023 och lagt en väldigt fin grund för tillväxt och successivt förbättrad lönsamhet.”

Denna information är sådan information som OurLiving AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 7 december 2023 kl. 14.59 CET.