Compare-IT flyttar till en inspirerande techmiljö i Malmö

Compare-IT Nordic AB (publ) finns från och med idag den 24 augusti i nyrenoverade Slagthuset i Malmö, precis bredvid centralstationen. I den nya miljön kan Compare-IT anpassa sitt framtida lokalbehov och få en stimulerande techmiljö, som stödjer visionen att bli en ledande aktör inom digitalisering av fastigheter. I fastigheten sitter även Softhouse, som är bolagets största ägare.

I Compare-IT:s fortsatta arbete mot att bli en ledande aktör i digitalisering av fastigheter utgör vidareutveckling av integrationsplattformen till smarta fastigheter en essentiell del. Flytten ger viktig närhet och tillgång till utökade mjukvaruresurser i syfte att vidareutveckla erbjudandet. Digitaliseringen genomsyrar hela vårt samhälle och digital fastighetsförvaltning befinner sig bara i början på sin transferering.
Ett aktuellt projekt som bolaget bedriver är en pilot med Heimstaden. De vill erbjuda smarta hem till sina hyresgäster som passar hela skalan av åldrar och teknikmognad. Heimstaden har valt ”Smart Homeline” från Compare-IT för att uppnå detta mål.
För Compare-IT:s del innebär flytten till lokaler centralt i Malmö, förutom en samlokalisering med andra teknikföretag, också en möjlighet att erbjuda en attraktiv arbetsmiljö för framtida rekryteringar.
I den aktuella fastigheten sitter även organisationer som Internetstiftelsen med entreprenörshubben GoTo10.
Bolaget nya adress är: Compare-IT Nordic AB, Carlsgatan 12A 6 tr, 211 20 MALMÖ

Kerstin Lindkvist Toms, VD Compare-IT Nordic AB, kommenterar:
- ”Vi är väldigt glada att flytta in och bedriva verksamhet i en ny och inspirerande techmiljö i Malmö. Vi ser miljön som en viktig källa till kompetens och vi ser stora fördelar med att ha närhet till andra kompetenser, som kan vara med oss och ta bolaget till nästa nivå.”

Kerstin Lindkvist Toms
VD, Compare-IT Nordic AB

E-post: kerstin@compare-it.se

Om Compare-IT