HSB Malmö fördjupar samarbetet med OurLiving

HSB Malmö fördjupar samarbetet med OurLiving. Turning Torso kommer möjliggöra att boka fastighetens vinprovningsrum via OurLiving-appen.

OurLiving introducerades under 2019 i en av Malmös mest spektakulära byggnader - Turning Torso. De gamla pappersbopärmarna från 2005 ersattes av uppdaterad digital information om varje lägenhet samt en gemensam boendekommunikation i OurLiving-appen.

Nu börjar HSB Malmö använda även bokningsfunktionen i OurLiving vilket gör att hyresgästerna framöver kan boka gästlägenheter, tvättstuga, jacuzzi, bastu, relax samt vinprovningsrum.

Henrik Jarl, VD Compare-IT kommenterar:

”Att HSB Malmö väljer att utöka samarbetet med OurLiving med en prestigefull byggnad som Turning Torso är ett tydligt bevis för oss att vi gör rätt och att vår tjänst håller hög kvalitet. Vi ser väldigt mycket fram emot det utökade samarbetet.”

Joe Toroczkay, HSB Malmö kommenterar:

"För hyresgästen är det fantastiskt smidigt att hantera allt som har med bostaden att göra på ett enda ställe - i OurLiving-appen - både dokumentation och tjänster."

VD, Compare-IT Nordic AB

Om Compare-IT

Compare-IT är ett Proptech bolag inom digitalisering av fastigheter och boende. Grunden i bolagets erbjudande är styrsystemet Smart Homeline, där kompetens återfinns inom byggnadsautomation och lösningar för smarta hem. Bolaget verkar för bestående värden för fastighetsägaren, förvaltaren och boendeinnehavaren. Hela bolagets erbjudande, inklusive utveckling, tillverkning, försäljning och support sker utifrån huvudkontoret i Malmö.

Om HSB Malmö

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 50 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.