Justering av försäljningsprognos

OurLiving väljer att justera ned den prognos bolaget lämnade den 17 maj 2023 om en försäljning på 30 MSEK. Ny bedömning är en försäljning på ca 24 MSEK. Anledningen till nedjusterad försäljningsprognos är dels att solenergiprojekt som bedömdes inträffa 2023 har skjutits till 2024 och dels att befintliga projekt har tagit längre tid att slutföra än beräknat.

Bolaget avger bokslutskommuniké för 2023 den 15 februari 2024.

Denna information är sådan information som OurLiving AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 14 februari 2024 kl 20:30 CET.