Optimalahem gruppen expanderar samarbetet

Optimalahem gruppen har sedan 2019 levererat digitala bopärmar genom OurLiving till sina Brf-projekt. Nu breddar Optimalahem gruppen sitt erbjudande till att även innefatta hyresrätter.

Det utvidgade samarbetet gäller hyresrätter i Öllsjö utanför Kristianstad och rör sig om 2-planslägenheter, 5 rok, med alla bekvämligheter och egen privat uteplats. Inflyttning startar 1 feb. Genom OurLivings digitala boendeplattform kommer Optimalahem gruppen bl a kunna kommunicera med hyresgästerna, hantera felanmälningar och lägga upp skötselråd. De digitala bopärmarna kommer även ge dem god översikt till inventarier, färgval och material i bostäderna och kan enkelt uppdateras och överlämnas till fastighetsförvaltare samt nya hyresgäster vid inflyttning.

HENRIK JARL, VD OURLIVING KOMMENTERAR:

-"Med Optimalahem gruppen har vi ett nära och långvarigt samarbete och med detta nya projekt visar vi att vår teknik och digitalisering lämpar sig för många olika kundsegment, i detta fall hyresrätter och på sikt fastighetsförvaltare. Optimalahem gruppen visar dessutom att det finns en marknad även i tuffa tider vilket känns extra roligt."

Om Optimalahem Gruppen

Optimalahem Gruppen är en bostadsutvecklare som förverkligat hem sedan 1975. Under OH-Gruppen finns flera varumärken som med sina specifika målgrupper utgör en grund för vårt företags ledord ”bostäder för varje del av livet”.