Prestigefullt uppdrag till OurLivings kommande dotterbolag, ordervärde 3,5 MSEK

Via det kommande dotterbolaget Solarfuture i Sverige AB har Statens Fastighetsverk tilldelat OurLiving det prestigefulla uppdraget att uppföra en solcellsanläggning på Stockholm slott till ett värde av 3 475 000 kr.

Uppdraget som tilldelats Solarfuture i Sverige AB i konkurrens, innebär att det Kungliga Slottet mer än fördubblar sin befintliga solcellsyta med ytterligare 300 kW och 743 st solcellsmoduler om ca 1 500 kvadratmeter. Affären på 3 475 000 kr inleds under december med de första leveranserna för att slutlevereras i Q2 2023.

HENRIK JARL, VD OURLIVING KOMMENTERAR:

-"Det här är den största affären i bolagets historia och det visar att vi i gruppen tar stora steg i våra tillväxtambitioner. Att driva hållbarhetsfrågor och att få göra det tillsammans med Statens Fastighetsverk via det Kungliga Slottet och H.M. Konungens officiella residens känns extra viktigt."

MIKAEL KARLSSON, VD SOLARFUTURE I SVERIGE AB KOMMENTERAR:

-"Detta är ett fantastiskt spännande uppdrag för oss på Solarfuture i Sverige AB där vi får vara delaktiga i att tillsammans med våra kunder bidra till en hållbar framtid. Miljö- och energifrågorna är oerhört viktiga för framtiden och dessutom är en smart och ökad användning av förnyelsebar energi avgörande för vår samhällsutveckling.”

OurLiving tillträder preliminärt Solarfuture i Sverige AB den 30 december. Ovan affär är offentliggjord sedan tidigare.

Henrik Jarl

VD, OurLiving AB

E-post: henrik.jarl@ourliving.se

Om OurLiving

OurLiving är ett teknikbolag inom digitalisering av fastigheter och boende. Grunden i bolagets erbjudande är en digital plattform och app som används inom bygg- och fastighetsindustrin. Plattformen och appen täcker olika tillämpningar som t.ex energivisualisering, kommunikationsmodul, inredningsval, bopärm, ärendehantering och bokningsverktyg.