OUTFITTERY stylar svenska män med ett klick

Report this content

OUTFITTERY, Europas största personliga online-shopping-service för män, kommer nu till Sverige. Konceptet har tidigare lanserats i bland annat Tyskland och Schweiz med stor framgång.

OUTFITTERY är en gratistjänst för män som vill vara välklädda men helst inte lägger dyrbar tid på att trängas i butiker eller shoppa i oöverskådliga onlinebutiker. Shoppingen sköts istället av personliga stylister som kombinerar plagg utifrån kundens preferenser.

- Svenska män är intresserade av mode, men lägger hellre tid på att träffa vänner än att springa i butiker och klicka runt på diverse nätbutiker. Den här tjänsten är till för dem, säger Virginia Palm, Country Manager Sverige.

Kunderna klickar sig först igenom en kort enkät med frågor om stil och mått på www.outfittery.se, och tilldelas sedan en personlig stylist från OUTFITTERYs team av välrenommerade stilexperter. Önskemål diskuteras under ett kort telefonsamtal och passande klädesplagg skickas sedan hem till kunden för att provas i lugn och ro. Rådgivning, leverans och eventuell retur av oönskade kläder är helt kostnadsfritt och kunden betalar endast för plagg de vill behålla.

I OUTFITTERYs sortiment finns över hundra ledande varumärken som Ralph Lauren, Filippa K, Tiger, Whyred, J Lindeberg, Sand och många andra. OUTFITTERYs stylister har handplockats från hela världen och har erfarenhet från såväl ledande designhus som stora modetidningar.

OUTFITTERY säljer även presentkort för de som vill ge bort en personligt stylad outfit till en vän, partner eller familjemedlem – perfekt för farsdag (den 9 november).

OUTFITTERY etablerades i Berlin 2012 av Anna Alex och Julia Boesch, två unga entreprenörer med bakgrund inom IT- och modebranschen. Idag har OUTFITTERY 100 000 återkommande kunder och lanseringen i Sverige innebär att tjänsten nu finns i åtta europeiska länder.

För mer information se www.outfittery.se.

För ytterligare information, bilder eller intervjuer, vänligen kontakta:

Sara Emanuelsson, M: 0734-35 27 07, E: sara.emanuelsson@prat.se

Taggar: