Förlängt avtal med VD Magnus René

Styrelsen och Magnus René har idag förlängt Magnus Renés VD-avtal till och med slutet av 2021.

Magnus René är, sedan noteringen i maj 2018,  styrelseledamot för Ovzon och utsågs till VD i maj 2019 för perioden till slutet av oktober 2020. Magnus René kommer nu att fortsätta det påbörjade arbetet med att industrialisera Ovzons erbjudande och utveckla organisationen för att driva affärsplanen.

FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se, är bolagets Certified Adviser.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Björkman
Styrelseordförande
anders.bjorkman@onephone.se
Tel: +46 70 7700077

Ovzon erbjuder en banbrytande satellitbaserad mobil bredbandstjänst som kombinerar hög datahastighet med hög mobilitet. Vårt kompletta erbjudande fyller behovet av global uppkoppling för krävande kunder inom Försvar, Media, Marin, Flyg och NGO. Ovzon grundades 2006 och har kontor i Solna, Sverige och Bethesda, MD och Tampa, FL i USA. Aktien handlas på Nasdaq First North Growth Market.

Om oss

Ovzon erbjuder en revolutionerande mobil bredbandstjänst via satellit som kombinerar hög datahastighet med hög mobilitet – med hastigheter upp till 80 gånger snabbare än konkurrerande tjänster. Applikationer inkluderar realtidssensorer och videouppladdningar antingen från rörliga plattformar som små fordon, flygplan eller små drönare, eller personal på plats som bär terminalerna med sig. Ovzon har sitt huvudkontor i Solna med kontor i Tampa i Florida, USA och Bethesda i Maryland, USA. Aktien (OVZON) handlas på Nasdaq First North Premier. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.ovzon.com