Ovzon erhåller en 10 MSEK order från nya franska partnern Nigma

Ovzon har fått en ny order för SATCOM-as-a-Service värd 10 MSEK från den nya franska partner Nigma Conseil SAS.

Efterfrågan på högpresterande, mobil och säker satellitkommunikation ökar snabbt över hela världen. Ovzons industriledande SATCOM-as-a-Service-lösning är högst lämplig för organisationer där kommunikation är avgörande för kritiska uppdrag även på de mest otillgängliga platser eller när markbunden infrastruktur inte är tillgänglig.

Nigma Conseil tillhandahåller konsulttjänster i världsklass inom kommunikationslösningar säkerhet, omvärldsbevakning, och digital säkerhet för kunder som kräver garanterad, säker och användarvänlig satellitkommunikation. Ovzons fullt integrerade SATCOM-as-a-Service levererar de mest pålitliga tjänsterna till kunder med de högsta kraven på prestanda, mobilitet och säkerhet.

"Vi är väldigt glada över denna första affär samt möjligheten att arbeta med våra nya franska partner Nigma. Liksom Ovzon är Nigma fokuserat på kunder och marknader som efterfrågar de högsta kraven på innovativa och säkra lösningar för att stödja deras kritiska uppdrag. Ovzons SATCOM-as-a-Service säkerställer framgång i kritiska affärs-, verksamhets- och statliga uppdrag i svåra och utmanande miljöer. Vi ser fram emot att arbeta med Nigma för att möta den växande efterfrågan på högsta prestanda, mobilitet och säkerhet på den europeiska marknaden ” säger Per Norén, vd för Ovzon.

Per Norén, VD, pno@ovzon.com, +1 206 931 7232