Ovzon får förnyad order från italienska försvaret

Ovzon har fått en ny order från det italienska försvarsministeriet, Ministero Della Difesa, genom sin lokala partner Gomedia Satcom. Ordern, som är en utökning av tidigare order, innehåller leverans av Ovzons satellittjänster och terminaler för användning i så kallade
On-The-Move och On-The Pause applikationer. Tjänsten löper under
12 månader och startar i april 2021.

Det italienska försvaret har använt Ovzons tjänster sedan 2020. Den förnyade ordern kommer att användas för att leverera Ovzons bredbandstjänst till fordon och mindre team där mobilitet är viktigt, samtidigt som de höga datahastigheterna, som vanligtvis endast tillhandahålls i fast installerade system, bibehålls. Med introduktionen av Ovzons nästa generations satellit
Ovzon 3, som sänds upp under Q4 2021, kommer prestanda och funktionalitet att förbättras ytterligare.

”Vi är mycket glada över att få denna strategiska order av Ministero Della Difesa. Vi ser det också som en bekräftelse på att vår unika Ovzon T6 terminal tas emot väl av kunderna. Terminalen, som lanserades 2020, är lättare och mer lättanvänd än någon annan terminal på markaden, och den är därmed det självklara valet för mobila användare",
säger Magnus René, VD av Ovzon.

FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se, är bolagets Certified Adviser.

Magnus René, VD
mre@ovzon.com

Ovzon erbjuder en banbrytande satellitbaserad mobil bredbandstjänst som kombinerar hög datahastighet med hög mobilitet. Vårt kompletta erbjudande fyller behovet av global uppkoppling för krävande kunder inom Försvar, Media, Marin, Flyg och NGO. Ovzon grundades 2006 och har kontor i Solna, Sverige och Herndon, VA och Tampa, FL i USA. Aktien handlas på Nasdaq First North Growth Market.