Ovzon tidigarelägger delårsrapport – offentliggörs 6 maj 2019

Ovzon AB (publ) ("Ovzon" eller "Bolaget") meddelar härmed att publiceringen av Bolagets delårsrapport för första kvartalet 2019, perioden 1 januari - 31 mars 2019, kommer att tidigareläggas till den 6 maj 2019 istället för 17 maj 2019 som tidigare har angivits i Bolagets finansiella kalender. Anledningen till tidigareläggandet av delårsrapporten är att Bolagets arbete med framställandet av delårsrapporten har fortskridit snabbare än beräknat.

Bolagets finansiella kalender har uppdaterats och återfinns på https://www.ovzon.com/sv/kalender/.

Johan Brandt

CFO

jbr@ovzon.com

E-mail: media@ovzon.com

OM OVZON

Ovzon erbjuder en revolutionerande mobil bredbandstjänst via satellit som kombinerar hög datahastighet med hög mobilitet – med hastigheter upp till 80 gånger snabbare än konkurrerande tjänster. Applikationer inkluderar realtidssensorer och videouppladdningar antingen från rörliga plattformar eller personal på plats som bär terminalerna med sig. Ovzon har sitt huvudkontor i Solna med kontor i Tampa i Florida, USA och Bethesda i Maryland, USA. Aktien (OVZON) handlas på Nasdaq First North Premier. FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se, är Bolagets Certified Adviser. Läs mer på http://www.ovzon.com.