Ovzon utser Gomedia Satcom till distributör i Italien

Ovzon och Gomedia har tecknat ett distributionsavtal där Gomedia kommer att sälja Ovzons satellitbaserade bredbandstjänster i Italien. Gomedia har också säkrat en första order på tjänsterna från en italiensk kund.

Parterna kommer att gemensamt marknadsföra Ovzons nuvarande tjänster, som baseras på hyrd kapacitet från tredjepartssatelliter, mobila terminaler och effektiv, tillförlitlig support. Från senast 2022 kommer utbudet utökas med Ovzons egna satellit Ovzon-3. Ovzon-3 är ett viktigt steg för att revolutionera satellitbaserat mobilt bredband, med högsta bandbredd och med de minsta terminalerna. Ovzon-3 är den första av ett antal egna planerade satelliter, som skall ge global täckning med Ovzons service.

Gomedia Satcom, grundat 2015, säljer satellitbaserade kommunikationstjänster på den italienska marknaden. Gomedias erbjudande omfattar IP, VoIP och videotjänster till företag och myndigheter, levererat över satellitbaserade nätverk. Bland Gomedias kunder finns italienska utrikesdepartementet, italienska regeringen och italienska försvaret.

”Vi är mycket glada att engagera Gomedia på den italienska marknaden. Gomedia har ett professionellt team med en lång historik av att tillhandahålla satellitbaserade kommunikationstjänster till krävande kunder” säger Magnus René, CEO på Ovzon.

“Genom avtalet med Ovzon utökar vi vårt nuvarande erbjudande men Ovzons högpresterande tjänster baserat på små terminaler med mycket hög dataöverföringshastighet,” säger Gaetano Morena, CEO of Gomedia Satcom.

FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se, är bolagets Certified Adviser.

Ovzon erbjuder en banbrytande satellitbaserad mobil bredbandstjänst som kombinerar hög datahastighet med hög mobilitet. Vårt kompletta erbjudande fyller behovet av global uppkoppling för krävande kunder inom Försvar, Media, Marin, Flyg och NGO. Ovzon grundades 2006 och har kontor i Solna, Sverige och Bethesda, MD och Tampa, FL i USA. Aktien handlas på Nasdaq First North Growth Market.