På grund av dåligt väder sker uppsändning av Ovzon 3 nu tidigast 22 december 2023

På grund av ogynnsamma väderförhållanden har schemat för uppsändningen av Ovzons revolutionerande geostationära kommunikationssatellit Ovzon 3 ändrats. Uppsändningen är nu planerad att ske tidigast den 22 december 2023 från Cape Canaveral Space Force Station i Florida.

"Det vi kan kontrollera är under kontroll. Vi har en rymdfarkost i perfekt skick redo att skjutas upp så snart vädret blir bättre. Vi arbetar nära vår launchpartner SpaceX för att göra det på ett säkert sätt så snart det går. Vädret är en avgörande faktor vid satellituppsändningar och nu gäller det att ha tålamod i väntan på denna milstolpe”, säger Per Norén, VD för Ovzon.

Per Norén, VD, pno@ovzon.com, +1 206 931 7232

Om Ovzon