Uppsändning av Ovzon 3 väntas ske inatt

Uppsändning av Ovzons revolutionerande geostationära kommunikationssatellit planeras ske natten mellan onsdag och torsdag (svensk tid) från Cape Canaveral Space Force Station i Florida. Det tio minuter långa ”launchfönstret” öppnar 00:04 CET. Vid behov finns en reservdag tillgänglig den 4 januari med ett launchfönster som öppnar 22:47 CET. Som vanligt kan förseningar uppstå.

Ovzon 3 är den första svenska privatfinansierade och svenskutvecklade geostationära satelliten som någonsin skjutits upp.
En livesändning av uppsändningen kommer gå att följa via Ovzons hemsida, med start cirka 23.00 CET idag den 3 januari. Uppsändningen går även att följa via www.spacex.com. Därutöver anordnar Ovzon en digital pre-launch-sändning, med start klockan 16.00, bland annat innehållande intervjuer. Båda sändningarna kommer finnas tillgängliga här: https://www.ovzon.com/en/section/ovzon-3-launch/

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per Norén, Verkställande Direktör, pno@ovzon.com, +1 206 931 7232

Om Ovzon
Ovzon erbjuder världsledande mobila satellitkommunikationstjänster, SATCOM-as-a-Service, till kunder i hela världen. Tjänsterna kombinerar hög datahastighet med hög mobilitet. Ovzon's SATCOM-as-a-Service uppfyller den växande efterfrågan på global uppkoppling för kunder med höga krav på prestanda och säkerhet såsom försvar, räddningstjänster, NGO:s, media och kommersiella organisationer. Ovzon grundades 2006 och har kontor i Stockholm, Sverige, Herndon, VA och Tampa, FL i USA. Ovzon är börsnoterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.ovzon.com.