OX2 har Sveriges nöjdaste elkunder för tredje året i rad

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har gjort sin årliga undersökning och nu står det klart att OX2 Vindel för tredje året i rad har de nöjdaste elkunderna på privatmarknaden i Sverige. Företaget får bäst betyg i samtliga delkategorier inom kundnöjdhet.

- Det känns naturligtvis otroligt bra! Vi vann igen och har dessutom förbättrat oss gentemot oss själva på samtliga områden sedan förra året. Jag är stolt över att jag har så fantastiska medarbetare och kunder, säger Stina Yones, vd på OX2 Vindel.

Det är tredje gången som OX2 deltar i SKI:s undersökning och företaget har sedan dess intagit en stabil förstaplats i kundernas rankning. SKI har ställt frågor inom kategorierna kundnöjdhet, lojalitet, prisvärdhet, image, förväntningar, produktkvalitet, och service. OX2 fick bäst betyg i samtliga kategorier och ett genomsnittligt index på 80,2 av 100 (2015: 79,3).

- Vi får extra högt betyg i frågor kring samhällsengagemang och nytänkande. Jag tror att det beror på att vi har en tydlig vision och ett unikt erbjudande. Vi tror på människors engagemang och menar alla som vill ska ha möjlighet att äga sin egen förnybara el. Att alla som vill ska kunna dra sitt strå till stacken i omställningen till en helt förnybar energisektor, säger Stina Yones.

OX2 säljer el som är 100 procent förnybar med märkningen Bra Miljöval. Många av OX2:s privatkunder äger andelar i vindkraftverk eller har egna solceller.

Elbolag med de nöjdaste kunderna 2016 på privatmarknaden, enligt SKI:

1. OX2 Vindel 80,2
2. Luleå Energi 78,7
3. Trollhättan Energi 74,9
4. Upplands Energi 74,8
5. Storuman Energi 73,1

Energibranschen har som bransch ett lågt förtroende med ett genomsnittligt kundnöjdhetsindex på 63,3.

Stina Yones, vd OX2 Vindel, tfn: 076-8863604, mail: stina.yones@ox2.com

OX2 är en realisatör inom förnybar energi med verksamhet inom vindkraft, solenergi, bioenergi och geoenergi. Genom att erbjuda finansiella aktörer, företag och konsumenter hållbara investeringar, systemlösningar och produkter driver OX2 omställningen mot en förnybar energisektor och en fossilfri fordonsflotta. OX2 står bakom en betydande andel av den storskaliga landbaserade vindkraften i Norden och producerar biogas och grön fjärrvärme i en av Sveriges största anläggningar. För mer information besök www.ox2.com

Stina Yones, vd OX2 Vindel
Stina Yones, vd OX2 Vindel