TOSIBOX INTRODUCERAR FRAMTIDENS IOT-UPPKOPPLING

Högpresterande TOSIBOX® Lock 500 är nästa generations uppkopplings- och fjärråtkomstenhet.

Tosibox, som är känt för sin prisbelönta kommunikationsteknologi, har introducerat nästa generations låsenhet, som ger en helt ny nivå av IoT-uppkoppling. TOSIBOX® Lock 500, som lanserades på utställningen SPS IPC Drives 2017, är en förstklassig uppkopplingsenhet som ger oöverträffade möjligheter för kunder att hantera sin verksamhet och bygga nya IoT-lösningar. Lock 500 har bland annat hög krypterad VPN-genomströmning på 90 Mbit/s, inbyggt LTE-modem och digital I/O. Lock 500 är idealisk för krävande industriella miljöer och ger nya möjligheter inom säkerhets- och kontorsnätverk.

”Vi är stolta över att nå en helt ny nivå av IoT-uppkoppling med den här produkten. Lock 500 är ett stort steg mot en fullständig IoT-lösning. Lock 500 har de förbättringar av prestandan och nya funktioner som man så länge väntat på och som inte bara passar våra kunder inom industrin utan även öppnar dörrar till nya kundsegment. Samtidigt fortsätter vi att erbjuda högsta säkerhetsnivå och vår unika, lättinstallerade Plug & Go™-teknologi”, säger Tosibox vd Tero Lepistö.

Säker och skalbar fjärråtkomstinfrastruktur är avgörande för IoT-lösningar. Med den patenterade Lock och Key-teknologin skapar Tosibox en fjärranslutning mellan enheter som är helt säker. Enheter som är anslutna till TOSIBOX® Locks nås på ett säkert sätt via Internet genom en krypterad VPN-anslutning. Nya Lock 500 är kompatibel med de befintliga TOSIBOX®-produkterna och kundernas fjärråtkomstinfrastruktur kan byggas kostnadseffektivt genom att använda många olika komponenter.

”Nya Lock 500 är perfekt för industriella kunder, som direkt drar nytta av nya funktioner som industriell strömkontakt, integrerat fästelement för DIN-skenor och industridon. Jag gläder mig också över de nya affärsmöjligheterna inom IT- och säkerhetstjänster. Massiv VPN-genomströmning är idealiskt för exempelvis videoströmning av säkerhetskameror. Den här nya produkten kan också användas för att koppla ihop krävande infrastrukturer för IT-nät och för att bygga mer ekonomiskt överkomliga affärslösningar på distans”, tror Lepistö.

Den nya produkten kommer att finnas tillgänglig i 2018 när den blir godkänd.

TOSIBOX® Lock 500:s huvudsakliga egenskaper är:

• Prestanda; VPN-genomströmning på upp till 90 Mbit/s
  • Inbyggt LTE-modem med dubbla SIM-kortplatser för att kunna använda flera operatörer
  • Digital I/O (2/2) för att exempelvis kontrollera och få information om statusen för VPN- och internet-anslutningar
  • Industriell DC-strömkontakt som skruvas på
  • Integrerat fästelement för DIN-skenor för enkel installation
  • Industridon
  • Regionalt godkännande: CE, FCC, UL

För ytterligare information, kontakta:

Tero Lepistö, vd, Tosibox Oy

tero.lepisto@tosibox.com, tfn +358 50 404 1346

Om Tosibox Oy