• Oy SEK Ab/

TOSIBOX PÅLITLIG PARTNER INOM CYBERSÄKERHET FÖR FIDELIX, ETT LEDANDE FÖRETAG INOM BYGGNADSAUTOMATIONSSYSTEM

Den prisbelönta säkerheten hos TOSIBOX® teknologi för fjärråtkomst är allmänt känd som branschstandarden inom byggnadsautomation, där en säker anslutning är avgörande.

ULEÅBORG, FINLAND – Tosibox, innovatören inom enkla, skalbara, pålitliga och säkra fjärranslutningar, tillhandahåller modern cybersäkerhet åt Fidelix, marknadsledare inom byggnadsautomation i Finland. Fidelix använder TOSIBOX® produkter för att upprätta fjärråtkomst och för fjärrövervakning av byggnadsautomationssystem.

”Våra kunder är bland annat kommersiella byggnader, industrianläggningar, kontorsbyggnader, logistikcenter, hotell och spaanläggningar samt idrotts- och fritidsanläggningar. Vi tar cybersäkerhet på allvar och uppskattar den kontrollerade och patenterade säkerhet som TOSIBOX® tillhandahåller,” säger Antti Koskinen, Division Manager på Fidelix.

TOSIBOX® är en direkt VPN-tunnel mellan fysiska enheter, och endast pålitliga enheter har tillgång till nätverket. Det räcker inte med enbart lösenord för att komma åt data, utan krävs alltid en fysisk nyckel. Till och med finska Kommunikationsverket rekommenderade nyligen tvåfaktorsidentifiering för ett betydligt starkare skydd än enbart lösenord.

Säker fjärråtkomst är viktigt inom byggnadsautomation, eftersom cyberattacker kan orsaka allvarlig skada genom att exempelvis stänga av värmen i byggnader. Det kan och har orsakats av hackare och genom DoS-attacker på automationsutrustning samt andra uppkopplade enheter och system. De kapade enheterna har använts för att exempelvis genomföra DDoS-attacker. Enbart i Finland finns det fortfarande över 2 000 byggnadsautomationssystem som är uppkopplade på internet på ett osäkert sätt, enligt det finska Kommunikationsverket.

”Informationssäkerhet är viktigare än någonsin, och TOSIBOX® lösning erbjuder ett ytterst säkert sätt att skapa fjärranslutningar utan IT-kunskaper. Genom att välja TOSIBOX® kan du vara säker på att dina byggnadsautomationssystem förblir säkra. Vi erbjuder också expertis inom cybersäkerhet i allmänhet, exempelvis genom att tillhandahålla information och användbara tips om aktuella trender och hur man ska skydda sig mot dem,” säger Tero Lepistö, vd på Tosibox.

Tero Lepistö, vd
tero.lepisto@tosibox.com

Tosibox Oy

Tosibox erbjuder enkel och säker fjärranslutning till internet. Det finska företaget har som mål att utveckla den bästa och säkraste internetanslutningen i världen för att bland annat möjliggöra implementering av webbaserade lösningar. TOSIBOX®-produkter används i 119 länder. Mer information hittar du på www.tosibox.com