Aktiepriset i Hartwalls riktade emission 14,50 euro

Report this content

AKTIEPRISET I HARTWALLS RIKTADE EMISSION 14,50 EURO Hartwalls styrelse har idag beslutat öka bolagets aktiekapital med högst 800 000 euro genom att emittera högst 4 000 000 nya A-aktier till finska och internationella institutionella investerare enligt erhållna teckningsförbindelser. Teckningspriset fastslogs till 14,50 euro. Emissionen ger bolaget nytt kapital 58 miljoner euro, före avdrag för emissionsarvoden och -kostnader i en riktad aktie emission. Emissionen var övertecknad. Av de aktier som erbjöds till teckning, allokerades en tredjedel åt internationella investerare och två tredjedelar åt finska investerare. En bekräftelse om godkänd teckningsförbindelse kommer att skickas ut till de investerare som deltagit i emissionen 20.4.2000. Ökningen av aktiekapitalet förväntas registreras i handelsregistret ungefär 26.4.2000 när teckningarna har godkänts och betalats. Efter ökningen med upp till 800 000 euro, stiger bolagets aktiekapital till 12 910 000 euro. Handel med de i den riktade emissionen tecknade aktierna börjar den 27.4.2000. Enskilda Securities AB fungerade som huvudarrangör i emissionen. Bolaget har gett Enskilda Securities rätten att vid överteckning teckna upp till 300 000 aktier inom 30 dagar från och med idag. Om denna rätt utnyttjas, ökas bolagets aktiekapital ytterligare med maximalt 60 000 euro. Avsändare: OYJ HARTWALL ABP Marie-Louise Wiklund informationschef tfn (09) 540 2440 fax (09) 540 2528 marie-louise.wiklund@hartwall.fi Distribution: HEX Ab Centrala nyhetsmedia http://www.hartwall.fi ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/20/20000420BIT00020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/20/20000420BIT00020/bit0002.pdf