OFFENTLIGGÖRANDE AV SUBSTANSVÄRDET FÖR P CAPITAL PARTNERS IV B AB

Stockholm, 10 augusti 2022

Idag offentliggörs att substansvärdet för P Capital Partners IV Bs vinst- och kapitalandelsbevis, vid marknadens stängning den 9 augusti 2022, uppgick till 97,52 EUR per andel för vinst- och kapitalandelsbevis av serie A1 samt till 975,51 EUR per andel för vinst- och kapitalandelsbevis av serie B.

Substansvärdet för P Capital Partners IV Bs vinst- och kapitalandelsbevis fastställs vid kvartalsslut samt i samband med en ökning eller minskning av kapitalet i fonden.

Substansvärdet har fastställts till följd av att P Capital Partners IV B ökat sitt kapital med EUR 36,9 miljoner genom att emittera 168 792 vinst- och kapitalandelsbevis av serie A1 och 15 600 vinst- och kapitalandelsbevis av serie A2, båda till en kurs av 96 EUR per vinst- och kapitalandelsbevis, samt genom emission av 19 890 vinst- och kapitalandelsbevis av serie B till en kurs av 960 EUR per vinst- och kapitalandelsbevis och med EUR 0,14 miljoner genom ett kapitaltillskott från ägarna.

P Capital är en aktiv kreditinvesterare och långivare till bolag i Nord- och Västeuropa i behov av kapital för expansion, förvärvsfinansiering, omstruktureringar och refinansiering. P Capital genomför också investeringar i noterade företagsobligationer. P Capital Partners IV Bs vinst- och kapitalandelsbevis av serie A1 och av serie B är utgivna av P Capital Partners IV B AB (publ) och är noterade på Miscellaneous Nordic AIF Sweden-segmentet under Main Regulated vid NGM i Stockholm. Antalet innehavare uppgår till knappt 20.

Daniel Sachs
VD P Capital