P&G sponsrar OS-hoppet Charlotte Kalla

Report this content

Med 100 dagar kvar till dess att OS i Sotji går av stapeln offentliggör idag Procter & Gamble, en av världens största producenter av konsumentprodukter, sitt sponsorskap med det svenska OS-hoppet Charlotte Kalla

Efter succén under Olympiska spelen i Vancouver som resulterade i både en guld- och silvermedalj var stödet från det svenska folket stort. Den folkkära längdskidåkerskan Charlotte Kalla har guld i sikte och förbereder sig nu för fullt inför vinterns skidtävlingar där OS i Sotji är vinterns absoluta höjdpunkt. Under OS får hon dessutom extra stöd från en av världens största varumärkesgiganter, Procter & Gamble.

P&Gs sponsorskap av Charlotte Kalla är en utveckling av samarbetet med Sveriges Olympiska Kommitté, som i sin tur är en del av P&Gs världsomfattande 10-åriga avtal med Internationella Olympiska Kommittén (IOK). Ett samarbete som kommer att fortsätta under de fyra nästkommande Olympiska spelen och ända fram till de Olympiska sommarspelen 2020.

-       P&G är ett företag som står bakom flera av de produkterna jag använder i min vardag. P&G sponsrar även andra välkända och meriterade atleter under OS. Därför är det extra roligt och mycket hedrande att få vara en del av detta sponsorskap, säger Charlotte Kalla.

OS i Sotji kommer bli vinterns mest sedda sportevenemang med flera miljoner svenska TV-tittare. Intresset hos det svenska folket under rådande OS är som alltid stort och därför är P&G mycket stolta över att få sponsra en av Sveriges största guldmedaljs-hopp.

-       Vi är väldigt glada över att få sponsra Charlotte Kalla som under sin karriär lyst med sin målmedvetenhet, envishet och kämparglöd som även har tagit hela det svenska folket med storm. På P&G strävar vi ständigt efter att alla familjer ska få en enklare vardag med hjälp av våra produkter och vi hoppas att vårat sponsorskap med Charlotte hjälper henne att gå långt under OS i Sotji, säger Sigrid Barnekow, Communications Manager på P&G.

Under OS i Sotji 2014 kommer P&G även sponsra andra idrottsstjärnor globalt. I Norden sponsras atleterna; norska skidskytten Tarjei Bø och den finska skidskytten Kaisa Mäkäräinen.

För ytterligare information angående sponsorskapet, vänligen kontakta:
Sigrid Barnekow, Communications Manager, P&G

Telefon: +46 (0)8-528 082 72, E-mail: barnekow.s@pg.com

För bilder eller andra pressfrågor, vänligen kontakta:
Philip Sibirzeff, presskontakt, MSL

Telefon: +46 (0)8 550 511 99 E-mail: philip.sibirzeff@mslgroup.com

Procter & Gamble
Mer än fyra och en halv miljard människor världen över använder Procter & Gambles produkter i sin vardag. Företaget har en av de starkaste produktportföljerna med kvalitetsvarumärken så som Braun®, Pampers®, Ariel®, Always®, Pantene®, Mach3®, Oral-B®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, Fusion® och Vicks®. P&G verkar idag i ca 75 länder världen över. För mer information och de senaste nyheterna, se www.se.pg.com.

Taggar: