Hans Rosenfeldt ny programledare för På Minuten

Hans Rosenfeldt är ny programledare för P1:s populära På Minuten med start 20 januari. In som ny panelmedlem kommer samtidigt skådespelaren Olof Wretling.

Hans Rosenfeldt intar sin programledarplats i På Minuten-studion. Foto: Micke Grönberg/Sveriges Radio

Hans Rosenfeldt har varit en flitig panelmedlem i På Minuten under många år. Nu tar han över som programledare efter Ingvar Storm som lett programmet sedan 1995.

Det ska bli fantastiskt kul att ta över som programledare för På Minuten, ett program jag älskat sedan jag var liten och haft förmånen att få vara en del av i mer än 20 år nu. Samtidigt är det lite läskigt eftersom programmet varit väldigt mycket Ingvars, men jag tror att lyssnarna kommer att känna igen sig och förhoppningsvis fortsätta tycka om det vi gör, säger Hans Rosenfeldt.

Hans Rosenfeldt är författare och manusförfattare, han har varit programledare och nöjeschef på SVT. Just nu är han aktuell med fjärde och sista säsongen av tv-serien ”Bron”.

På Minuten spelas in inför publik i Studio 4 i Radiohuset i Stockholm och sänds i P1 lördagar kl. 16.00. Programmet finns också i Sveriges Radio Play och där poddar finns.

I panelen den 20 januari: Pia Johansson, Peder Falk, Marie Göranzon och Olof Wretling.
Notarius Publicus: Helge Skoog.

På Minutens hemsida: http://sverigesradio.se/paminuten

Pressbilder:

Hans Rosenfeldt i På Minuten-studion. Foto: Micke Grönberg/Sveriges Radio

Hans Rosenfeldt med panel i programmet som sänds 20 januari. Foto: Micke Grönberg/Sveriges Radio

På Minuten, pressbilder. Foto: Micke Grönberg/Sveriges Radio

Eva Sahlin, bitr. presschef