Lars Norén i världens kortaste podd

I kanske världens kortaste podd läser Lars Norén varje dag under sommaren ur sin bok Fragment och dessutom ett stort antal nyskrivna och opublicerade texterfragment.

Lars Norén Foto: Stina Gullander/Sveriges Radio

I boken Fragment har författaren och dramatikern Lars Norén samlat drygt 500 korta texter - axiom, hugskott och poetiska reflexioner.

–  När dagens poddar bara blir längre och längre vill vi på Radioteatern ge något till dem som tycker att livet är för kort för oredigerat prat, säger producenten Magnus Berg. Lars Noréns texter är kärnfulla och exakta tankar som ibland inte tar längre än fem sekunder att säga, men som tagit ett liv att formulera.

Lars Norén är Sveriges mest kända dramatiker internationellt efter Strindberg. Han har en enorm produktion som innefattar pjäser, prosa, poesi, dagböcker - och textfragment.

Med start lördag 20 juni kl. 14.29 i P1 hörs ett avsnitt varje dag hela sommaren. Alla är mellan 25 och 60 sekunder långa. Programmen finns på sverigesradio.se och i appen Sveriges Radio Play, sök "Fragment" under Radioteatern.

Lars Norén Foto: Stina Gullander/Sveriges Radio

För mer information och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
Caroline Meyer Lagersparre

Magnus Berg, producent