Val 2022: Mikael Damberg i Ekots lördagsintervju 18/6

Lördagen den 18 juni är finansminister Mikael Damberg (S) gäst i Ekots Lördagsintervju, med frågor om bland annat budgeten och inflationen. Han intervjuas av Erika Mårtensson.

Efter att regeringens pensionsförslag stoppats i finansutskottet i veckan drog regeringen tillbaka sin egen budget - i slutet av en mandatperiod präglad av extraändringsbudgetar, utskottsinitiativ och regeringskriser. Hur vill finansminister Mikael Damberg skapa ordning i budgetprocessen? Och hur ska han hantera den rekordhöga inflationen?

Intervjun med Mikael Damberg är den sista i en serie intervjuer med riksdagens partiledare i Ekots lördagsintervju under våren. Tidigare intervjuer finns här: https://sverigesradio.se/ekotslordagsintervju
(Socialdemokraternas partiledare, Magdalena Andersson avböjde varför Socialdemokraterna representeras av finansminister Mikael Damberg istället)

Intervjun sänds i P1 lördagen den 18 juni klockan 12:55 men publiceras tidigare digitalt via appen Sveriges Radio Play och Sveriges Radios webb lördag morgon kl 06.

Programledare: Erika Mårtensson
Producent: Maja Lagercrantz
Kommentator: Jonas Hinnfors, professor i statsvetenskap Göteborgs universitet

PressbildErika Mårtensson Foto: Micke Grönberg/Sveriges Radio

Här finns samlad information om Sveriges Radios valbevakning.

Presskontakt: Claes Bertilson, presschef, 070-327 7807 eller claes.bertilson@sverigesradio.se

Taggar: