Ansök om pressackreditering till P3 Guld 2020

Lördag 18 januari är det dags för den 18:e upplagan av Sveriges största musikgala – P3 Guld. För fjärde året i rad arrangeras P3 Guld på Partille arena utanför Göteborg och som alltid sätts liveuppträdanden i centrum på denna hyllningsgala till svensk musik. P3 Guld 2020 leds av Kodjo Akolor och direktsänds i P3, SVT2 och SVT Play och Sveriges Radio Play.

Kodjo Akolor leder P3 Guld 2020. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

Ansök om pressackreditering på https://event.badgeonline.se/p3guld/Press senast tisdag 7 januari. Ansökan görs av redaktör med kort beskrivning av tänkt bevakning. Är du frilansande journalist eller fotograf är det din uppdragsgivare som ansöker om din ackreditering. Både bevakande journalister och fotografer ska anmälas genom länken ovan, även om man bara önskar bevaka röda mattan. I år krävs ackreditering med fotografi för att få tillgång till P3 Gulds pressområden. För snabbare hantering vid uthämtning: Ladda upp fotografi i ansökan. Antal press- och fotografplatser är begränsade. Besked om ansökan ges senast torsdag 9 januari.

Molly Sandén, Einár, Miriam Bryant, Snoh Aalegra, Dree Low, Gammal, Timbuktu, Victor Leksell, Refused och Ozzy kommer alla spela live på den stora musikfesten i Partille arena. Flera av artisterna som ska uppträda finns även med bland de nominerade. Molly Sandén är trippelt nominerad medan Einár och Dree Low är nominerade i två kategorier var. Miriam Bryant, Snoh Aalegra, Gammal och Victor Leksell har alla chans på varsitt pris. Publiken kan vara med och rösta fram vinnarna i samtliga av P3 Gulds nio priskategorier till och med kl. 23:59 imorgon onsdag den 11 december. Alla nominerade artister och presentationer av de uppträdande artisterna finns på P3 Gulds hemsida.

P3 Guld 2020 arrangeras på Partille arena lördag 18 januari och direktsänds i P3 Sveriges Radio, SVT2, SVT Play och Sveriges Radio Play kl. 21.00. Programledare är Kodjo Akolor.

Tider för P3 Guld 2020 på Partille arena lördag 18 januari:
Kl. 18.00: P3 Gulds publika förfest startar.
Kl. 18.45: Fotografer intar plats vid röda mattan.
Kl. 19.00: Röda mattan öppnar.
Kl. 21.00: Galan startar.
Kl. 22.40: Intervjuer med vinnare efter galans slut.

Evenemanget P3 Guld 2020 är ett samarbete mellan Sveriges Radio, Partille arena och Göteborg & Co.

Aida Amoli/ILES PR
aida@iles.se, 079 076 1312