Fler namn klara för Sveriges största musikfest P3 Guld 2020

Klockan 21.00 på lördag direktsänds Sveriges största musikfest P3 Guld 2020 på SVT och i Sveriges Radio. Under kvällen kommer nio priser att delas ut till de artister som enligt publik och jury briljerat mest under 2019. Priserna och vinnarna presenteras på scen av inbjudna gäster och i år tilldelas äran bland andra Youtube-fenomenet Seth Everman, känd för sina enormt populära komiska tolkningar av populärmusik, P3-profilen och författaren Hanna Hellquist och Tik Tok-giganterna Iza & Elle. Även Störst av allt-skådespelarna Felix Sandman och Hanna Ardéhn, medieprofilen Clara Henry och Musikhjälpens programledartrio Farah Abadi, Daniel Hallberg och Miriam Bryant kommer dela ut priser, liksom musikvideoregissörerna Sheila Johansson och Victoria Zahmatkesh och rockjournalisterna Ika Johannesson och Robert Becirovic.

P3 Guld 2020 leds av Kodjo Akolor och live på scen uppträder Molly Sandén, Einár, Miriam Bryant, Snoh Aalegra, Dree Low, Gammal, Victor Leksell, Refused, Winona Oak och Ozzy tillsammans med Timbuktu.

P3 Guld 2020 äger rum i Partille arena lördag 18 januari och direktsänds i P3, SVT2, SVT Play och Sveriges Radio Play.

Inför den stora galakvällen arrangerar P3 på fredag en officiell förfest på Excet i Göteborg. Det blir en kväll fylld av P3-profiler, dj:s, karaoke och livemusik med Jelassi, Amanda Fondell och Josef Slunge

Start: 21.00 fredag 17 januari. Fri entré fram till kl 23.00. Åldersgräns 18 år.

Mer information om föresten finns på https://www.facebook.com/events/837514046697131/

Mer information om P3 Guld 2020 finns på instagramkontot p3sverigesradio och på hemsidan sverigesradio.se/p3guld

Evenemanget P3 Guld 2020 är ett samarbete mellan Sveriges Radio, Partille arena och Göteborg & Co.

Biljetter
Biljetterna säljs via www.partillearena.se

Pressbild
Kollage med medverkande på P3 Guld 2020