• P3 Sveriges Radio/

P3 Guld förlänger musikfesten med förfest på Partille arena – Thomas Stenström, Ikhana, Lani Mo och Death Team uppträder

Musikåret 2017 har precis börjat men redan på lördag den 21 januari är det dags för en av årets viktigaste musikhändelser – den storslagna musikgalan P3 Guld. För att publiken på plats ska komma i rätt stämning anordnas det för första gången en förfest. Klockan 17.00 öppnas dörrarna till Partille arena och Thomas Stenström, Ikhana, Lani Mo och Death Team uppträder och bakom skivspelarna står dj:s som DJ Taro, DJ Bride, Mari Hesthammer och Linda Nordeman. Förutom att lyssna och dansa till musik kan publiken även spela rundpingis med P3 Star, bowla samt mingla med P3-profiler.

P3 Guld arrangeras för första gången på Partille arena utanför Göteborg. Totalt delas priser ut i nio kategorier och på galascenen uppträder artister som Miriam Bryant, Veronica Maggio, Parham, Erik Lundin och Miss Li. Musikfesten startar i år redan vid 17.00 när den hajpade förfesten inleds. Samma tid börjar det att gå bussar i skytteltrafik från Nils Ericson-terminalen där olika P3-profiler har fått äran att agera busschefer. Både förfesten och bussresan är gratis, för alla som har biljett till själva galan.

Busschefer
Buss 1: Josefin Johansson
Buss 2: Victor Linnér
Buss 3: Arantxa Àlvarez
Buss 4: Rasmus Persson
Buss 5: Maria Maunsbach + Jimmie Larsson

DJ:s entren/trappan
17:00 - 18:15 Mari Hesthammer
18:15 - 19:30 DJ Taro
19:30 - 20:30 Linda Nordeman

Livespelningar
17.45 Death Team
18.15 Lani Mo
18.45 Ikhana
19.15 Thomas Stenström

Konferencierer som presenterar liveakterna
Hampus Nessvold (22 Kvadrat)
Linda Ulfhielm (22 Kvadrat)

DJ:s mellan, före och efter liveakterna
DJ Bride

Rundpingisturnering med P3 Star
Karolina Widerström
Sofia Dalén
Doni Jusufi
Kalle Johansson

P3 Guld arrangeras för femtonde året i rad och direktsänds i Sveriges Radio P3 och SVT1 lördag 21 januari klockan 21.00. Veronica Maggio feat Niki & The Dove, Hurula, Miriam Bryant, Miss Li, Erik Lundin, Parham, Nause, Rein och Namasenda kommer alla uppträda och musikfesten leds av Tina Mehrafzoon.

Biljetter
Biljetterna säljs via partillearena.se