Robert Larsson liftar genom Sverige i nytt P3-program

Till vardags hörs Robert Larsson i Christer i P3. I sommar ska den något blyge programledaren från Luleå ta sig an en helt ny utmaning: att lifta genom Sverige och berätta om sina upplevelser i programmet Liftaren. Premiär fredag 21 juni kl. 12 i P3.

– Jag har aldrig liftat tidigare så jag är både spänd och livrädd! Jag har ibland lite svårt för sociala situationer där jag inte har full kontroll och i Liftaren kommer jag att möta en massa okända människor. Fast jag ser ändå fram emot att se vad som händer med mig under resans gång, säger Robert Larsson.

Liftaren sänds under 9 veckor i sommar och varje vecka ska Robert Larsson lifta till en okänd plats i Sverige. Han kommer att få reda på platsens koordinatorer varje måndag i Morgonpasset i P3 med Emma Knyckare, för att sedan börja sin resa mot målet. Robert kommer att rapportera från sina resor i Morgonpasset med start 17 juni, och summera sina erfarenheter i Liftaren, varje fredag kl. 12-13 i P3 med premiär 21 juni.

– Vad jag är mest rädd för? Att bli upplockad av en eventuell yxmördare… Men allvarligt talat så försöker jag att inte fokusera så mycket på det som kommer att bli svårt, säger Robert Larsson.

Många utmaningar väntar Robert utefter vägen. Han ska bland annat få så många som möjligt på varje ort att dyka upp på en utvald tid och plats för en gigantisk gruppfotografering. Tiden får utvisa om han lyckas med bedriften.

Om Robert Larsson
Kommer från: Luleå
Bor i: Göteborg sedan 2004
Ålder: 30 år
Bakgrund: ”Blev ”upptäckt” av P3 när jag körde stand-up. Har jobbat med Christer i P3 sedan januari 2012, innan dess sålde jag datorer”.
Planer i sommar: ”Förutom att göra Liftaren så vill jag åka till Luleå och dialekt-rehabilitera mig i en stuga någonstans”.

Liftaren produceras av Produktionsbolaget Munck för P3 Sveriges Radio.

Pressbilder:
Robert Larsson, programledare Liftaren. Foto: Micke Grönberg/Sveriges Radio.

Maria Lekteus, pressansvarig P3
maria.lekteus@sverigesradio.se
mobil: 0732 314 556

Besök Sveriges Radios presswebb sverigesradio.se/press och twitter.com/pressgruppen