Sanna Bråding tar över P3 Star

Sanna Bråding blir återigen programledare för P3 Star, musikprogrammet som hon lämnade 2008. Lördag 24 november tar hon över programledarrodret från Kitty Jutbring som ska bli mamma.

− Det känns kul att vara tillbaka i P3, annars skulle jag inte ha tackat ja, säger Sanna Bråding.

P3 Star kommer, precis som under Kitty Jutbrings ledning, att sända två timmar varje lördagseftermiddag med fokus på musik, skvaller och idoler.

− Den största skillnaden på programmet är nog att jag och Kitty har olika personligheter och låter olika. Jag diggar Kitty som person och tyckte om när hon tog över P3 Star efter mig. Nu när jag är tillbaka kommer det inte heller att låta som det gjorde förr. Jag har ändrats, utvecklats och vuxit på olika plan. Förhoppningsvis blir det en bra vibe i studion, säger Sanna Bråding.

Det var över fyra år sedan Sanna Bråding ledde P3 Star.

− Det har hänt sjukt mycket sedan jag sist ledde P3 Star. Jag har jobbat grymt mycket med mig själv, gått till botten med vem jag är och vad jag vill. Senaste åren har jag också sysslat med massor av saker: tv, teater, kortfilm, egna projekt, smycken, programledarjobb etc.

Sändningstid
P3 Star sänds lördagar kl. 14:03-16:00 i P3 och på webben sverigesradio.se/p3 Programmet produceras av produktionsbolaget A-one.

Mer om Sanna Brådings radiokarriär
Sanna Bråding, 32 år, kommer från Nacka söder om Stockholm. Hon började jobba på P3 2003 med Ketchup Fanclub, Sommartoppen och senare P3 Star, programmet som hon ledde fram till 2008. Hon har även varit programledare för Vakna med The Voice och har sedan februari 2012 sin egen show Metropol med Sanna Bråding varje vardag kl. 14-17 i Sveriges Radios Stockholmskanal Metropol 93,8.

Sanna Bråding, ny programledare för P3 Star. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio.

Maria Lekteus, pressansvarig P3

maria.lekteus@sverigesradio.se