Sju timmar direktsänd dansmusik i P3 med ”Europe’s Biggest Dance Show”

Sveriges Radio P3 förenar lyssnare genom radiostafetten ”Europe’s Biggest Dance Show” som startar i London och slutar i Paris. Åtta europeiska radiobolag deltar i ett musikmaraton där P3 ännu en gång tar hand om timme två av den sju timmar långa livesändningen som går ut till miljoner musikälskande radiolyssnare. ”Europe’s Biggest Dance Show” sänds fredag 8 maj kl. 20.00. DJ:ar i P3-timmen gör bland andra Rebecca & Fiona och programledare är Samir Yosufi.

”Europe’s Biggest Dance Show” sänds fredagen den 8 maj med start klockan 20.00. P3 tar över direkt efter BBC Radio 1 och startar sin Europa-sändning klockan 21.00. Det blir sju timmar dans- och klubbmusik i P3 och en djupdykning i den elektroniska musiken där P3 framför den svenska musikscenen för Europa.

- Det är en fröjd att samarbeta med BBC Radio 1 och våra andra public service-kolleger i Europa. Vi delar kärleken till radion och musiken, och ”Europe’s Biggest Dance Show” är ett fint uttryck för det där vi tillsammans kan erbjuda lyssnarna en härlig upplevelse live, säger Caroline Pouron, kanalansvarig på P3.

Initiativtagare och värd för kvällen är BBC Radio 1. Första timmen programleds av BBC Radio 1:s Annie Mac innan P3 med Samir Yosufi tar över stafettpinnen för att tillsammans med Rebecca & Fiona spela musik från den svenska klubbscenen.

- Förra årets coolaste radiohändelse är tillbaka. Med hjälp av fest och dansmusik tar vi oss Europa runt under en direktsänd helkväll, säger Samir Yosufi, programledare på P3.

Sändningstider:

20.00 – BBC Radio 1 - London