Winona Oak klar för P3 Guld 2020

Nu presenterar P3 Guld den elfte och sista artisten som kommer att uppträda på galan 18 januari – Winona Oak. Hon är också en av de fem nominerade i P3 Guld-kategorin Framtidens artist. Vilka artister av de totalt 33 nominerade som vinner priserna under galakvällen avgör P3:s lyssnare och röstningen avslutas ikväll onsdag kl 23.59. Förutom Winona Oak uppträder Molly Sandén, Einár, Miriam Bryant, Snoh Aalegra, Dree Low, Gammal, Timbuktu, Victor Leksell, Refused och Ozzy på den stora musikfesten i Partille arena. P3 Guld 2020 leds av Kodjo Akolor och direktsänds i P3, SVT2, SVT Play och Sveriges Radio Play.

Winona Oak uppträder på P3 Guld 2020. Foto: Julian Gillström

Winona Oak gör filmisk och storslagen pop med ett egenartat och färgstarkt uttryck. Hennes officiella debutsingel "He don't love me" kom i våras och därefter följde "Break my broken heart" och “Let me know”. Alla tre har snurrat flitigt på P3 och i september utsågs hon till Framtidens artist i P3 av P3:s musikredaktörer, en utmärkelse som nu lett till att hon även är P3 Guld-nominerad i kategorin Framtidens artist. Men för redan ett år sedan kunde hela världen höra Winona Oak på Chainsmokers låt “Hope”, som idag har över 150 miljoner streams bara på Spotify. Hon har även samarbetat med What So Not med låten “Beautiful” som i somras korades till årets bästa independent-klubbsingel på AIR Independent Music Awards.

– Det känns fantastiskt kul att få spela på P3 Guld, säger Winona Oak. Det är ju ett av dom absolut mäktigaste musikeventen som existerar i Sverige så det är verkligen en ära att få sjunga för alla. Jag är superpepp!

P3 Guld 2020 äger rum i Partille arena lördag 18 januari och direktsänds i P3, SVT2, SVT Play och Sveriges Radio Play.

Mer information finns på instagramkontot p3sverigesradio och på hemsidan sverigesradio.se/p3guld

Evenemanget P3 Guld 2020 är ett samarbete mellan Sveriges Radio, Partille arena och Göteborg & Co.

Biljetter

Biljetterna säljs via www.partillearena.se