Marika Rennerfelt ny programledare i P4 Plus

I dag börjar rutinerade radiorösten Marika Rennerfelt som programledare i den digitala testkanalen P4 Plus. P4 Plus spelar musik från 30-talet fram till i dag.

Marika Rennerfelt. Foto: Göran Wiland/Sveriges Radio

P4 Plus, som startade i maj i år, har snabbt fått en trogen lyssnarskara som uppskattar musikmixen. Men lyssnarna har också önskat att få höra kända röster i kanalen. Och nu blir alltså Marika Rennerfelt kanalens första programledare.

– Jag sa genast ja när jag fick frågan om att presentera P4 Plus. Jag hör själv till målgruppen och månar såklart om den. P4 Plus spelar musik som vi har gemensamt,  oavsett vad vi gjort i livet. Vi kan fortfarande de flesta låtarna, några är bortglömda och upptäcks på nytt, andra väcker minnen och känslor och ger oss energi, säger Marika Rennerfelt, som har 30 år på Sveriges Radio och fyra år som pensionär bakom sig.

Marika kommer att höras i P4 Plus mellan klockan 07.00 och 12.00. Projektledaren Leif Eriksson har planer på att utöka med fler programledare i kanalen som fram till nu bestått av ett musikflöde.

– Vi kommer vår vana trogen att fråga vår publik hur vi ska fortsätta att utveckla kanalen. Det är många som önskar att det ska finnas programledare också under eftermiddagarna, säger Leif Eriksson.

P4 Plus kan höras på sverigesradio.se/p4plus och i appen Sveriges Radio Play.

P4 Plus är ett försök som pågår året ut.

Mer om Marika Rennerfelt
Marika Rennerfelt började på Sveriges Radio 1982 som hallåman i kanalerna P1, P2 och P3, där det ingick att presentera musik på natten. Hon har genom åren bland annat varit programledare för program som Frukostbrickan i P3, Nattradion, Svensktoppen, Efter Tre och P4 Extra. De sista åren före pension arbetade Marika Rennerfelt med utveckling och coachning av programledare, både på Sveriges Radio och på radiobolag i andra länder: bland annat Mongoliet, Namibia och Burma. Under sommaren 2016 har hon arbetat som programledare på P4 Halland.

Pressbild:

Marika Rennerfelt. Foto: Göran Wiland/Sveriges Radio

För mer information, vänligen kontakta:

Leif Eriksson, projektledare
leif.eriksson@sverigesradio.se

Marika Rennerfelt, programledare
marika.rennerfelt@sverigesradio.se
070-728 74 25 (efter kl. 14.00)

Eva Sahlin, PR- och presschef
eva.sahlin@sverigesradio.se