Christian Norris ny VD på PA Consulting

Christian Norris har utsetts till ny global VD för PA Consulting (PA). Han anställdes 2018 som partner på PA med globalt ansvar för Health & Life Science.

Christian Norris har haft en avgörande roll i utformningen av PA´s globala affärsstrategi de senaste fem åren, där han bidragit till tillväxt både hos kund och tillväxt inom PA, bland annat inom flera större förvärvsprocesser.

”I Christian har vi en mycket stark ledare. I nära samarbete med styrelsen och under Christians ledarskap kommer vi fortsätta att skapa nya tillväxtmöjligheter för våra kunder, våra medarbetare och samhället i stort", säger John Alexander, styrelseordförande på PA Consulting.

"Det är en stor ära att få leda PA Consulting.Vi drivs av engagemanget för innovation och jag ser fram emot att som VD leda våra olika team av experter när vi bygger en positiv mänsklig framtid”, säger Christian Norris.

Länk till det engelskspråkiga pressmeddelandet här

Pia Kullander, Marknads- och kommunikationsansvarig på PA Consulting, pia.kullander@paconsulting.com, +46 733 104 780

PA Consulting är ett världsledande managementkonsultföretag med fokus på innovation och transformation. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom privat näringsliv och offentlig sektor. Vårt kunnande och vår erfarenhet sträcker sig från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund förverkliga nytänkande i pågående förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. PA sysselsätter 4000 anställda globalt varav drygt 110 i Sverige.

PA Consulting ägs till 65 procent av den amerikanska teknikkoncernen Jacobs, med mer än 60 000 anställda och global närvaro. Jacobs erbjuder ett fullskaligt utbud av professionella tjänster inom teknik, konsultuppdrag och avancerade projekt till offentliga och privata kunder.

Läs mer på www.paconsulting.com