Förändringar i PA Consulting Groups svenska ledning

Sören Knudsen tar över rollen som Sverigechef för PA Consulting Group (PA) efter Mats Alerius. Sören Knudsen blir samtidigt ansvarig för PA:s affärsområde IT management consulting i Sverige.

Sören Knudsen har stor erfarenhet, grundad på en rad internationella uppdrag sedan han började på PA år 2008. Han har bland annat tjänstgjort i Tyskland och i Schweiz, men även nyligen varit ansvarig för insatser i Sverige. Sören Knudsen har stor erfarenhet av tyngre förändringsprojekt, affärsutveckling, digitala affärsstrategier och sourcing. Sören Knudsen har därutöver speciella kunskaper och erfarenheter inom förhandlingsteknik och komplex konflikthantering.

Förändringarna är ett resultat av att Mats Alerius och Anders Sjökvist valt att lämna företaget. Båda har arbetat inom området IT management och Mats Alerius har dessutom varit Sverigechef sedan 2011.

-Jag vill tacka Mats och Anders för deras arbete. Under årens lopp har PA i Sverige byggt upp en stark kundbas. Jag ser fram emot att arbeta med mina svenska kollegor för att fortsätta utveckla PA:s närvaro på marknaden, säger Sören Knudsen.

Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig på PA Consulting Group i Sverige, mobil. 0733 10 47 80, mejl. pia.kullander@paconsulting.com

PA Consulting Group är ett världsledande oberoende managementkonsultföretag inom områdena management, innovation och IT. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom såväl privat näringsliv som offentlig förvaltning. Vårt kunnande och vår erfarenhet spänner från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. Vår expertis i Sverige avser främst rådgivning och genomförande inom områdena strategi, styrmodeller, shared services och sourcing samt programledning. PA Consulting Group sysselsätter 2500 anställda globalt varav 330 i Norden och är verksamma i mer än 35 länder. För mer information besök:
www.paconsulting.com