Idag krävs chefer som kan genomföra förändring

Stockholm den 17 november

PA Consulting Group medarrangör till Årets Ledare 2010 Idag krävs chefer som kan genomföra förändringar

Chefer och ledare som är beredda är genomföra förändringar är viktigare än någonsin. Både svenskt näringsliv och offentlig förvaltning är för närvarande under stor förändring. Det ställer extra höga krav på ledarskapet. Vi på PA tror att det är viktigt med goda förebilder och är därför partner till Årets Ledare. Igår var det dags för den stora prisutdelningen på Fotografiska museet. Den som fick årets utmärkelse är Olof Faxander, VD, SSAB.

Juryns motivering till valet av Olof Faxander till Årets Ledare 2010: "Pristagaren har med framsynthet lotsat sitt företag genom en svår kris och stärkt dess position som världsledande i en hårt konkurrensutsatt bransch. Pristagarens ledarskap kännetecknas av handlingskraft, prestigelöshet och personligt engagemang."

Alltsedan 1984 har den prestigefulla utmärkelsen Årets Ledare delats ut med målsättningen att uppmärksamma positiva förebilder inom svenskt närings- och organisationsliv.
Initiativtagare till priset var initialt 1984 Affärsvärlden i samarbete med PA Consulting Group.

Årets Ledares jury 2010: ? Claes Dahlbäck, f.d. styrelseordförande och VD i Investor (juryns ordförande) ? Elise Andström, partner Korn/Ferry International ? Agneta Dreber, VD Livsmedelsföretagen, styrelseordförande Sveriges Radio ? Peter Hägglund, VD IFL vid Handelshögskolan i Stockholm ? Hans Larsson, styrelseordförande Handelsbanken och Nobia ? Christian Lindell, Sverigechef PA Consulting Group ? Carl-Henric Svanberg, styrelseordförande British Petroleum ? Jon Åsberg, chefredaktör Affärsvärlden

För en komplett lista över nomineringskriterierna samt tidigare års pristagare besök: Affärsvärldens hemsida.

För mer information om partnerskapet utifrån PA Consulting Groups perspektiv, kontakta: Pia Kullander, marknadsansvarig, 0733-10 47 80, pia.kullander@paconsulting.com

Om PA PA Consulting Group är ett av världens ledande oberoende managementkonsultföretag inom områdena management, innovation och IT. Vårt kunnande och vår erfarenhet spänner från strategi till design och genom- förande. Våra kunduppdrag handlar om allt från att utveckla affärsmodeller och affärsprocesser till att hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt. Därutöver agerar vi rådgivare och partner till våra kunder i strategiska IT-frågor inom områden som IT-strategi och outsourcing. PA Consulting Group sysselsätter 2,200 anställda globalt varav 360 i Norden och har representation i mer än 35 länder. För mer information besök: www.paconsulting.com

Taggar: