Martin Eriksson blir partner på PA Consulting

Martin Eriksson har tillträtt som partner inom offentlig sektor på PA Consulting. Befordran är en del av företagets satsning på tillväxt inom offentlig sektor i Sverige.

Martin Eriksson har arbetat på PA Consulting (PA) sedan 2007 i en rad olika strategiska kundprojekt med fokus på operativa förbättringar – främst med IT/digitalisering som möjliggörare - inom privat och offentlig sektor. Martin har en kombination av god förståelse för affärsprocesser, stark analysförmåga och ett djupt tekniskt kunnande vilket kommit väl till pass i flera stora transformationsprojekt.

Martins expertis är förändringsledning baserad på lean-agila principer som syftar till att hjälpa organisationer att bli mer hållbara med högre effektivitet, mindre slöseri av resurser och nöjdare medarbetare som resultat. Martin ansvarar idag för grupperingen Agil transformation på PA Consulting i Sverige.

-Det är kul att jag nu som partner fått förtroendet att aktivt fortsätta att bidra till PA:stillväxt inom offentlig sektor i Sverige. Min erfarenhet av lean-agila principer och arbetssätt kommer väl till pass i dagens alltmer kunddrivna transformationer, säger Martin Eriksson.

För mer information kontakta PA Consulting:
Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig, 0733-10 47 80, pia.kullander@paconsulting.com.

Om PA Consulting
PA Consulting är ett världsledande managementkonsultföretag med fokus på innovation och transformation. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom såväl privat näringsliv som offentlig förvaltning. Vårt kunnande och vår erfarenhet sträcker sig från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund förverkliga nytänkande i en teknikdriven värld för att hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. PA sysselsätter 3 200 anställda globalt varav 350 i Norden och 100 i Sverige. För mer information besök: www.paconsulting.com