PA Consulting Group erbjuder tips inom sourcing

Stockholm den 4 maj 2010

PA Consulting Group erbjuder tips inom sourcing

PA Consulting Group (PA) lanserar nu 72-timmars tjänsten ASK:PA, där vi i rollen som managementkonsult kostnadsfritt delar med oss av vår expertis inom shared services- och sourcingfrågor till företag och organisationer världen över.

" Min erfarenhet är att outsourcing-kontrakt sällan är speciellt innovativa. De bygger istället ofta på standardiserade och mallartade upplägg, där kostnadsfokuset är nästan allenarådande och nytänk och innovation tyvärr ges en alldeles för liten plats. Detta är inte bra för någon av parterna i en outsourcing-relation", säger Jonathan Cooper-Bagnall, globalt ansvarig för PA:s tjänster inom sourcing.

"ASK:PA är en ny tjänst för att uppmuntra beslutsfattare på CxO-nivå med ansvar för strategiska sourcing-frågor att lyfta fram kreativa idéer på ett tidigt stadium, och där PA med 250 sourcing-experter globalt och en omfattande erfarenhetsbank som byggts upp under åren, kan bidra med goda råd", fortsätter Jonathan Cooper-Bagnall.
. " PAs erfarenhet i kombination med vårt fullständiga oberoende i fråga om leverantörer och lösningar gör att vi kan identifiera och arbeta med alla de möjligheter som finns i varje enskild situation", säger Peter Wardell, IT-sourcing ansvarig på PA i Sverige.

Den primära målgruppen för tjänsten är chefer med plats i ledningsgruppen på större företag och organisationer.

På PA:s globala hemsida ASK:PA a sourcing question finns mer information med länk till frågeformuläret.

För mer information kontakta Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig på PA Consulting Group AB, på tel. 0733-10 47 80 alt. via mejl pia.kullander@paconsulting.com.

Om PA PA Consulting Group är ett av världens ledande oberoende konsultföretag inom områdena management, innovation och IT. Vårt kunnande och vår erfarenhet spänner från strategi via design till genomförande. Våra kunduppdrag handlar om allt från att utveckla affärsmodeller och affärsprocesser till att hantera förändringsprocesser där ledarskap och medarbetare ofta står i centrum. Därutöver agerar vi rådgivare och partner till våra kunder inom områden som IT-strategi och outsourcing. PA Consulting Group sysselsätter ca 2700 anställda globalt varav 360 i Norden och har representation i mer än 35 länder. I Sverige har vi under senare år etablerat oss som ledande oberoende rådgivare för komplex problemlösning och förändringsledning inom såväl privat näringsliv som offentlig förvaltning. För mer information besök: www.paconsulting.com

Svar garanteras inom 3 dagar från tidpunkten då PA bekräftat mottagandet av frågan via mejl.