PA Consulting Group expanderar under 2011

PA Consulting Group växer: Expanderar med 15 anställda i år

Det går bra för PA Consulting Group som inlett 2011 med en rivstart. Sex nya har anställts sedan årsskiftet. Fler nyanställningar planeras. Målet är minst 15 nya medarbetare under 2011.
I fjol anställde PA Consulting Group elva konsulter, vilket kan jämföras med sex nya konsulter under årets två första månader 2011. Mats Vikström, Patric Barenthin, Sofia Nilsson, Gustaf Einarsson, Andreas Broryd och Madeleine Larsson är de personer som anställts. – Vi har en växande efterfrågan på våra tjänster just nu, främst inom finansiell och offentlig sektor, säger Christian Lindell, Sverigechef på PA Consulting Group. Flera projekt med fokus på tillväxt för uppdragsgivare i finanssektorn är en tydlig indikation på att konjunkturen fortsätter uppåt.

För mer information vänligen kontakta: Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig, PA Consulting Group Tel. 08-454 19 80, e-mail: pia.kullander@paconsulting.com

Om PA PA Consulting Group är ett av världens ledande oberoende managementkonsultföretag inom områdena management, innovation och IT. Vårt kunnande och vår erfarenhet spänner från strategi till design och genomförande. Våra kunduppdrag handlar om allt från att utveckla affärsmodeller och affärsprocesser till att hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt. Därutöver agerar vi rådgivare och partner till våra kunder i strategiska IT-frågor inom områden som IT-strategi och outsourcing. PA Consulting Group sysselsätter 2,200 anställda globalt varav 330 i Norden och har representation i mer än 35 länder. För mer information besök: www.paconsulting.com