PA Consulting Group stärker sitt fokus på transportsektorn

Anders Adrem tillträder som partner på managementkonsultföretaget PA Consulting Group (PA) och förstärker härmed företagets nordiska och globala fokus på transportsektorn med Sverige som bas.

Anders har bl.a. ett förflutet som partner och Sverigechef på managementkonsultföretaget Quartz+Co, partner på rådgivningsföretaget Kihlstedt & Dueholm, men har även haft ledande positioner på Booz Allen Hamilton.

Anders har mer än 15 års erfarenhet som strategisk rådgivare inom ledarskap-,affärs- och organisationsutveckling till uppdragsgivare inom privat och offentlig sektor. Här främst inom transportsektorn med fokus på luftfart. Hans erfarenheter inom flygindustrin täcker hela värdekedjan från flygbolag, flygplatser, flygtrafiktjänstleverantörer och andra aktörer inom t.ex. security, system-, teknik- samt kommersiella aktörer och myndigheter. Anders har de senaste åren främst verkat i Norden, men har även internationella erfarenheter.

- Jag glädjer mig åt att få vara med och utveckla PA:s globala transportverksamheten med goda förutsättningar för att ge ett större mervärde till våra kunder både i Norden och globalt, säger Anders.

För mer information kontakta PA Consulting Group:
Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig, 0733-10 47 80 ellerpia.kullander@paconsulting.com.

PA Consulting Group är ett världsledande oberoende managementkonsultföretag inom områdena management, innovation och IT. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom såväl privat näringsliv som offentlig förvaltning. Vårt kunnande och vår erfarenhet spänner från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. Vår expertis i Sverige avser främst rådgivning och genomförande inom områdena strategi, styrmodeller, shared services och sourcing samt programledning. PA Consulting Group sysselsätter 2500 anställda globalt varav 330 i Norden och är verksamma i mer än 35 länder. För mer information besök: www.paconsulting.com.

Taggar: