PA Consulting Group vinner ramavtal med offentliga sektorn

Stockholm den 24 november 2010

PA Consulting Group vinner avtal med offentliga sektorn

PA Consulting Group (PA) har tecknat ramavtal med Kammarkollegiet om managementkonsulttjänster. Avtalet gäller bland annat drygt 370 myndigheter i Sverige.

Avtalet innebär att PA Consulting Group kan engageras av alla myndigheter och verk i den statliga sektorn. Avtalet gäller managementkonsulttjänster och omfattar:

? Utredningar/analyser av hela eller delar av verksamheten ? Rådgivning i strategiska frågor ? Omvärldsbevakning ? Benchmarking (Utvärdering av verksamheten i förhållande till andra interna enheter eller externa aktörer inom offentlig och privat sektor) ? Scenarioarbete, bygga business cases ? Utvärdera och analysera förändringsarbeten inom hela eller delar av en organisation (följa upp och dokumentera en förändringsprocess, följa upp om efterfrågade resultat uppnåtts, effektutvärdering etc)

– Vi är mycket glada och stolta över det förtroende som Kammarkollegiet visar oss genom valet av leverantörer för detta ramavtal. PA har etablerat en stark position i den svenska offentliga sektorn som kompletteras väl av vår internationella närvaro och erfarenhet. Vår roll är att stötta våra kunder i analys, planering, genomförande och uppföljning av olika former av transformationsuppgifter, säger Anders Sjökvist, Partner på PA Consulting Group.

För mer information vänligen kontakta: Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig, PA Consulting Group Tel. 08-454 19 80, mejl: pia.kullander@paconsulting.com

Om PA PA Consulting Group är ett av världens ledande oberoende managementkonsultföretag inom områdena management, innovation och IT. Vårt kunnande och vår erfarenhet spänner från strategi till design och genom- förande. Våra kunduppdrag handlar om allt från att utveckla affärsmodeller och affärsprocesser till att hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt. Därutöver agerar vi rådgivare och partner till våra kunder i strategiska IT-frågor inom områden som IT-strategi och outsourcing. PA Consulting Group sysselsätter 2,200 anställda globalt varav 360 i Norden och har representation i mer än 35 länder. För mer information besök: www.paconsulting.com

Taggar: