PA Consulting rekryterar förändringsexperten Hanna Nordin

Hanna Nordin tillträder som expert på förändringsledning på managementkonsultföretaget PA Consulting. Hon förstärker därmed erbjudandet inom kundcentrerad transformation utifrån ett förändrat köpbeteende.

Hanna har mer än 20 års erfarenhet av detalj- och servicehandeln från företag som Ikea, Fazer Food Services och Plantagen. Hanna har även en gedigen erfarenhet av att driva stora internationella förändringsprojekt med fokus på affärs-, process-, produkt- och tjänsteutveckling. Alltid med fokus på kund och marknad i nära samarbete med företagsledning och styrelse. Hon har i roller som projektledare, produkt- och marknadschef hjälpt företag med allt från strategisk utveckling till lansering och försäljning.

- Många kunder söker snabba lösningar men dessa ska också vara anpassade utifrån kundens specifika behov och problem. De flesta vill inte ha en dussinprodukt utan något som känns unikt. Med tillgänglig data och dagens teknik är det möjligt att skräddarsy en produkt eller tjänst som både är skalbar, passar många kunder och känns personlig. På detta sätt kan företaget differentiera sig och skapa långsiktig lönsamhet på en hårt konkurrensutsatt marknad, säger Hanna Nordin.

För mer information kontakta PA Consulting Group:
Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig, 0733-104780, pia.kullander@paconsulting.com

PA Consulting är ett världsledande managementkonsultföretag med fokus på innovation och transformation. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom såväl privat näringsliv som offentlig förvaltning. Vårt kunnande och vår erfarenhet sträcker sig från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund förverkliga nytänkande i en teknikdriven värld för att hantera f
örändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. PA Consulting sysselsätter 2600 anställda globalt varav 280 i Norden. För mer information besök: www.paconsulting.com