PA Consulting stärker sitt fokus på energisektorn i Sverige

Torbjörn Severinsson tillträder som principal consultant på managementkonsultföretaget PA Consulting Group (PA) och förstärker därmed företagets fokus på energisektorn i Sverige.

Torbjörn Severinsson kommer närmast från Vattenfall där han de senaste 11 åren haft ett flertal befattningar med fokus på strategi, reglering och affärsutveckling inom bl.a. eldistribution, vind och förnybar energi.

-Torbjörn är med sin erfarenhet från Vattenfall en viktig komplettering av vårt nordiska energiteam. Vi ser en tydlig tillväxt och behov av våra tjänster på marknaden och har för avsikt att fortsätta växa vårt team under 2017, säger Oskar Almén, partner med ansvar för energisektorn i Sverige på PA Consulting Group.

Torbjörn Severinsson har lång erfarenhet av asset management där han för Vattenfalls räkning under flera år bidragit med allt från finans- och riskanalys till investerings- och portföljplanering. Han har också erfarenhet från arbete med processutveckling inom beslutsstöd och projekthantering på koncernnivå och har under de senaste åren drivit strategi- och regleringsprojekt inom elnätsverksamheten.

- Branschen står inför en stor förändring där den traditionella verksamheten utmanas och ställs mot nya förutsättningar. I den förändringsresan ser jag hur PA:s kompetenser kring innovation är den perfekta plattformen för min branscherfarenhet, säger Torbjörn Severinsson.

För mer information kontakta PA Consulting Group:
Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig i Sverige, 0733-10 47 80, pia.kullander@paconsulting.com

Kort om PA:
PA Consulting Group är ett världsledande managementkonsultföretag inom områdena management, innovation och IT. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom såväl privat näringsliv som offentlig förvaltning. Vårt kunnande och vår erfarenhet spänner från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. PA Consulting Group sysselsätter 2500 anställda globalt varav 330 i Norden och är verksamma i mer än 35 länder. För mer information besök: www.paconsulting.com