PA Consulting stärker sitt fokus på finansiell sektor i Sverige

LanLing Fredell tillträder som principal consultant på managementkonsultföretaget PA Consulting Group (PA) och förstärker härmed företagets fokus på finanssektorn i Sverige.

LanLing har djup expertis och bred erfarenhet från finansmarknaden och kommer senast från Stockholm Fintech Hub som hon var med att etablera. På Stockholm Fintech Hub var LanLing COO med ansvar för att främja och utveckla innovation i finansindustrin genom ett utökat samarbete mellan primärt investerare, startups, myndigheter och finansiella institutioner.

LanLing har över tjugo års erfarenhet av att utveckla och driva verksamheter inom finansindustrin med securitisation, bonds, payments och fintechindustrin i allmänhet som främsta expertområden.

- Jag glädjer mig åt att få vara med och stärka PA:s team i finanssektorn. Innovation i egen regi och i samarbete med rätt partners är en överlevnadsfråga för många aktörer i branschen och vi tar med oss erfarenheter från andra marknader till våra svenska kunder, säger LanLing Fredell.

För mer information kontakta PA Consulting Group:
Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig, 0733-104780, pia.kullander@paconsulting.com

PA Consulting Group är ett världsledande managementkonsultföretag inom områdena management, innovation och IT. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom såväl privat näringsliv som offentlig förvaltning. Vårt kunnande och vår erfarenhet spänner från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. Vår expertis i Sverige avser främst rådgivning och genomförande inom områdena strategi, styrmodeller, shared services och sourcing samt programledning. PA Consulting Group sysselsätter 2600 anställda globalt varav 330 i Norden och är verksamma i mer än 35 länder. För mer information besök: www.paconsulting.com .