PA Consulting stärker sitt fokus på försvar och säkerhet i Sverige

PA Consulting rekryterar Martin Allard till rollen som expert inom totalförsvar och civil beredskap.

Martin Allard har med 25 års erfarenhet av samhällsviktig verksamhet inom offentliga och privata organisationer unika kunskaper om vår tids stora samhällsutmaningar. Martin kommer närmast från rollen som huvudsekreterare där han på regeringens uppdrag har lett arbetet med att utveckla en ny livsmedelsberedskap för Sverige.

– Eskalerande geopolitiska motsättningar, klimatkrisens effekter och sårbarheter i ny teknik bildar en perfekt storm som utmanar våra moderna välfärdssamhällen. Riskpremien har ökat för både stater och företag; allt fler behöver investera i ökad motståndskraft. Utvecklingen av ett modernt totalförsvar förutsätter nytänkande innovation och transformation för att lyckas. PA Consulting har som världsledande managementkonsultföretag viktiga bidrag att lämna i den förändringsprocessen, säger Martin Allard.

– Vi är glada att kunna välkomna Martin till PA Consulting. Hans insikter och erfarenheter från bland annat Regeringskansliet och ansvariga myndigheter tillför ett betydande värde för våra uppdragsgivare och bidrar i den fortsatta utvecklingen av våra tjänster, säger Peter Daniel, ansvarig för offentlig sektor i Sverige på PA Consulting.

För mer information kontakta PA Consulting:
Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig, 0733-10 47 80,
pia.kullander@paconsulting.com

PA Consulting är ett världsledande managementkonsultföretag med fokus på innovation och transformation. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom såväl privat näringsliv som offentlig sektor. Vårt kunnande och vår erfarenhet sträcker sig från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund förverkliga nytänkande i en teknikdriven värld för att hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. PA sysselsätter 4 000 anställda globalt varav ca 110 i Sverige. För mer information besök: www.paconsulting.com