PA Consulting stärker sitt fokus på konsument- och tillverkningsindustrin i Sverige

Louise von Blixen-Finecke tillträder som ny partner med ansvar för företagets satsningar på svensk konsumentindustri. Rekryteringen stärker PA Consultings nordiska strategi, med ökat fokus på konsument- och tillverkningsindustri  i Sverige.

Louise von Blixen-Finecke har 30 års erfarenhet av att driva stora transformationsprojekt inom främst konsument och detaljhandeln. Merparten av sin karriär har hon verkat inom managementkonsultbranschen på företag som Accenture, PwC och Bearingpoint. Närmast kommer hon från rollen som partner på ARC där hon de senaste fyra åren framgångsrikt stöttat kunder med en tillväxtagenda i deras digitala transformationer.

Louise von Blixen-Finecke är en strategiexpert med ett uttalat fokus på digitala transformationer inom bland annat marknadsföring, försäljning och kundnöjdhet. Därutöver har hon en gedigen internationell erfarenhet då hon halva sin karriär bott och arbetat i London.

-Louise blir ett starkt tillskott till vårt erfarna team inom tillverkande industri i Sverige och en nyckelspelare i vidareutvecklingen av våra erbjudanden mot konsument och detaljhandeln, säger Fredrik Johansson, ansvarig för konsument- och tillverkningsindustrin på PA Consulting med ansvar för Norden och Nederländerna.

-Jag ser otroligt mycket fram emot att få vara en del av PA Consultings resa med att ta fram nya innovativa transformationserbjudanden till kund. Inte minst i dagens föränderliga värld där företagens förmågan att snabbt ställa om och anpassa sig till ny teknologi är helt avgörande, säger Louise.

För mer information kontakta gärna:

Pia Kullander, Marknads- och kommunikationsansvarig på PA Consulting, pia.kullander@paconsulting.com, +46 733 10 47 80.

PA Consulting är ett världsledande managementkonsultföretag med fokus på innovation och transformation. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom privat näringsliv och offentlig sektor. Vårt kunnande och vår erfarenhet sträcker sig från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund förverkliga nytänkande i pågående förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. PA sysselsätter 4000 anställda globalt varav drygt 110 i Sverige. Läs mer på www.paconsulting.com