PA Consulting startar The PA Foundation för att stödja morgondagens ledare

PA Consulting startar The PA Foundation för att bidra till positiva förändringar och avtryck i de samhällen och områden där PA är verksamma.

The PA Foundation kommer att erbjuda stöd till välgörenhets- och frivilligorganisationer, samt bidra med expertis och erfarenheter i syfte att bistå nya innovatörer och ledare med målsättningen att adressera de globala utmaningarna vi har framför oss.

PA Consulting kommer att bidra med löpande finansiering och stödja partnerskap med fokus på kvalitativ utbildning, kompetens och karriärutveckling inom framför allt STEM (vetenskap, teknologi, teknik och matematik).

PA avser investera 10 miljoner pund under de närmsta fem åren för att stödja utsatta grupper i länder där PA är verksamma. Målet för det första året är att investera ca 1 miljon pund och 10,000 timmar för att härmed stödja drygt 1000 personer med insatser för att stärka deras framtida karriärmöjligheter.

The PA Foundation består av en styrelse med oberoende förvaltare och nuvarande PA-anställda. Anita Chandraker, tidigare partner och styrelseledamot på PA Consulting, är ordförande i styrelsen.

Ken Toombs, koncernchef på PA Consulting: ”Vårt syfte att omsätta innovativa idéer i verkligheten genomsyrar hela vår verksamhet. Jag är stolt över våra medarbetares energi och driv att skapa positiv förändring.”

Anita Chandraker, ordförande The PA Foundation: ”Det är ett privilegium att få arbeta med PA för att hjälpa människor nå sin fulla potential och inspirera nästa generations ledare i deras karriärutveckling.”

För mer information läs det brittiska pressmeddelandet till sin helhet här eller kontakta PA Consulting:
Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig, 0733-10 47 80, pia.kullander@paconsulting.com

PA Consulting är ett världsledande managementkonsultföretag med fokus på innovation och transformation. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom privat näringsliv och offentlig sektor. Vårt kunnande och vår erfarenhet sträcker sig från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund förverkliga nytänkande i pågående förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. PA sysselsätter 4000 anställda globalt varav drygt 100 i Sverige. Läs mer på www.paconsulting.com