PA erbjuder stöd till kvinnliga talanger

För sjunde i året i rad deltar PA Consulting Group (PA) i Almegas kvinnliga mentor- och ledarskaps- program Womentor. Under 2017 kommer PA:s medarbetare Anna Stigsson att följa det årslånga Womentor-programmet.

Womentor är ett program i Almegas regi som under ett år erbjuder coaching av kvinnliga medarbetare i deras fortsatta karriär. PA Consulting Group har deltagit sedan 2011 och i år Anna Stigsson företagets adept.

- Det ska bli jättekul att få vara en del av Womentor. Jag hoppas på ett spännande och lärorikt år då jag får tillfälle att utvecklas både på ett professionellt och personligt plan. Därutöver ser jag fram emot att få bidra i arbetet med att göra PA till en ännu mer attraktiv arbetsgivare för kvinnor inom konsultbranschen säger Anna Stigsson, principal consultant på PA Consulting Group.

-Vi är mycket positiva till Womentor-samarbetet som inleddes för sex år sedan med syftet att stödja kvinnliga talanger i deras fortsatta karriär. Det är glädjande att nu kunna ge Anna Stigsson möjlighet att delta i Womentor-programmet, säger Magnus Krusberg, partner på PA Consulting Group och mentor i Womentor 2017.

PA:s målsättning med deltagandet i Womentor-programmet är att skapa en jämnare fördelning av män och kvinnor i företagets mer seniora positioner.

För mer information om Womentor besök deras hemsida.

För mer information om PA:s Womentor-initiativ läs på vår hemsida eller kontakta PA:
Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig, 0733-10 47 80, pia.kullander@paconsulting.com

Om PA:
PA Consulting Group är ett världsledande managementkonsultföretag inom områdena management, innovation och IT. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom såväl privat näringsliv som offentlig förvaltning. Vårt kunnande och vår erfarenhet spänner från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. PA Consulting Group sysselsätter 2500 anställda globalt varav 330 i Norden och är verksamma i mer än 35 länder. För mer information besök: www.paconsulting.com