PA erbjuder stöd till kvinnliga talanger

PA Consulting Group (PA) vill se fler kvinnliga konsulter på toppositioner. Därför låter företaget en av sina kvinnliga talanger delta i ett årslångt program i Almegas regi under namnet Womentor som erbjuder coaching av kvinnliga medarbetare i deras fortsatta karriär. Det är ett led i PA:s  strävan att verka för en jämnare fördelning av män och kvinnor på arbetsplatsen.

Under 2014 är det PA:s medarbetare Jeanette Axén-Ruzicka som följer Womentor-programmet.

-Jag ser fram emot ett spännande år med personlig coaching som jag hoppas ska kunna ge mig några bra verktyg för att utvecklas och växa i rollen som managementkonsult, säger Jeanette Axén-Ruzicka, strategikonsult på PA Consulting Group.

- Vi är mycket positiva till utfallet av Womentor-samarbetet som initierades 2011 och som förutom att stödja kvinnliga chefsämnen även skapar förutsättningar för en bättre arbetsmiljö, säger Per Blom, partner på PA Consulting Group samt mentor i Womentor 2014.

Den grundläggande tanken från PA:s sida är att skapa ett företag med en jämnare representation av män och kvinnor på höga positioner. Det ska i sin tur återspegla könsfördelningen hos de företag och organisationer som idag är kunder till PA.

-På sikt hoppas vi även att stöd till kvinnliga chefsämnen via bl.a. Womentor ska bidra till att attrahera fler kvinnliga talanger till PA, säger Sören Knudsen, Sverigechef på PA Consulting Group.

För mer information om Womentor-programmet besök:

För mer information om PA:s initiativ med syfte att stödja kvinnliga talanger kontakta:
Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig, tel. 0733-10 47 80 mejl pia.kullander@paconsulting.com

PA Consulting Group är ett världsledande oberoende managementkonsultföretag inom områdena management, innovation och IT. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom såväl privat näringsliv som offentlig förvaltning. Vårt kunnande och vår erfarenhet spänner från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. Vår expertis i Sverige avser främst rådgivning och genomförande inom områdena strategi, styrmodeller och sourcing samt programledning. PA Consulting Group sysselsätter 2500 anställda globalt varav 330 i Norden och är verksamma i mer än 35 länder. För mer information besök: www.paconsulting.com.