PA expanderar inom offentlig sektor

PA Consulting (PA) har rekryterat tre seniora konsulter med expertis inom kommunal sektor för att stödja det pågående förändringsarbetet inom Sveriges kommuner.

Johanna Kullenberg har, som ansvarig för företagets investeringar på kommunsidan, mer än 20 års erfarenhet från offentlig sektor med uppdrag som strategisk rådgivare och i operativa ledningsfunktioner. Hon har lett flera omfattande transformationsprogram av kommunala förvaltningsbolag och bolagsorganisationer åt bland annat Gävle, Karlskrona och Ängelholms kommun. Johanna har lång erfarenhet och förståelse för de kommunala spelreglerna och samspelet mellan politisk styrning och utövande förvaltningsansvar. Johannas expertområden är bl.a. förändringsledning inom strategi- och verksamhetsutveckling, produktions- och kapacitetsstyrning, processutveckling och analys.

Tomas Källberg har mer än 7 års erfarenhet som konsult för offentlig sektor i roller som rådgivare, processledare, omvärldsanalytiker och utredare. Bland klienter kan nämnas Stockholms stad, Stockholm Business Region, Helsingborgs stad och Kristinehamns kommun. Han har också medverkat i utredningar för Regeringskansliet och SKR med fokus på kommuner. Tomas har särskild kunskap om det kommunala arbetet med arbetsmarknads- och näringslivsfrågor samt övergripande utvecklingsarbete. Tomas expertområden är bl.a. strategi- och verksamhetsutveckling, analys samt utveckling av processer och styrmodeller.

Eyasu Musie har flera års erfarenhet av operativt arbete inom kommunal sektor och kommer närmast från en projektledande befattning inom Skellefteå kommun. Eyasu har bl.a. drivit verksamhetsprojekt vilka innefattat verksamhetsöversyner, processkartläggningar samt framtagandet av nya strategier och digitala lösningar. Eyasus expertområden är bl.a. organisations- och verksamhetsutveckling och projektledning med fokus på IT och digitalisering.

“Kommunernas utmaningar och särskilda spelregler kräver inte bara genuin kunskap, utan även ödmjukhet och förståelse för deras vardag. Detta är något som både jag och mina kollegor ägnat mycket kraft och energi åt och som gör att vi på PA idag kan erbjuda ett av Sveriges vassaste lag inom strategisk rådgivning mot svenska kommuner, säger Johanna Kullenberg, ansvarig för PA:s kommunsatsning i Sverige.“

För mer information kontakta PA Consulting:
Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig, 0733-10 47 80,
pia.kullander@paconsulting.com

PA Consulting är ett världsledande managementkonsultföretag med fokus på innovation och transformation. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom såväl privat näringsliv som offentlig sektor. Vårt kunnande och vår erfarenhet sträcker sig från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund förverkliga nytänkande i en teknikdriven värld för att hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. PA sysselsätter 3 300 anställda globalt varav drygt 100 i Sverige. Mer information om vad PA kan erbjuda kommuner och regioner finns här.

PA. Bringing Ingenuity to Life.