PA knyter ytterligare en expert på IT och sourcing till sin verksamhet

PA Consulting Group har knutit till sig Olle Jonsson med över 20 års erfarenhet av komplex projekt- och programledning och med djup kunskap inom bl.a. sourcing och affärssystem. Samarbetet innebär att Olle kommer att erbjuda sina tjänster på uppdrag av PA Consulting Group.

- Med Olle stärker vi PA:s roll som strategisk rådgivare inom sourcing. Det ger oss ännu bättre möjligheter att möta den stora efterfrågan, säger Sören Knudsen, Sverigechef på PA Consulting Group.

Olle Jonsson har bred erfarenhet från en rad linjebefattningar såsom affärsområdes- och ekonomichef samt CIO i bland annat tillverkande industri, finans-, energi-, läkemedels- och IT-branschen. Han har lång erfarenhet av stora komplexa förändringsprogram med fokus på applikationsutveckling och infrastruktur, processförbättringar och outsourcing.

I rollen som CIO på Mölnlycke Healthcare (2001-2005) och som Head of managed services på Fujitsu Sweden (2011-2013) var hans fokus att utveckla och ansvara för företagens outsourcingverksamhet medan han i rollen som group CIO på SKF (2006-2009) fick uppdraget att från grunden bygga en IT-organisation som skulle serva ca 50000 anställda globalt.

För mer information kontakta:
Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig på PA Consulting Group, tel. 0733-10 47 80, mejl. pia.kullander@paconsulting.com.

PA Consulting Group är ett världsledande oberoende managementkonsultföretag inom områdena management, innovation och IT. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom såväl privat näringsliv som offentlig förvaltning. Vårt kunnande och vår erfarenhet spänner från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. Vår expertis i Sverige avser främst rådgivning och genomförande inom områdena strategi, styrmodeller, shared services och sourcing samt programledning. PA Consulting Group sysselsätter 2500 anställda globalt varav 330 i Norden och är verksamma i mer än 35 länder. För mer information besök:www.paconsulting.com